قلم بان

قلمبان"پاسدار علم و دانش

قلم بان

قلمبان"پاسدار علم و دانش

نمونه سوال فصل اول ریاضی نهم

به نام مهربانترین.

سلام.

امروز نمونه سوال های عالیی از فصل اول  ریاضی نهم برای شما قرار دادیم که طراحی آن توسط گروه پیشتاز ریاضی قلمبان انجام شده است.نمونه سوال ها در سطح متوسط هستند که اگر شما مایل به دانلود سوالت سخت و یا آسان هستید حتما به ما اطلاع دهید تا در وبلاگ قرار دهیم.گروه قلمبان در خدمت شماست.

توجه:اگر مایل به دریافت نمونه سوالات بیشتری هستید حتما به ما بگویید تا به صورت رایگان برای شما قرار دهیم.

 

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید...

  ادامه مطلب ...

فعالیت دفاعی نهم(۱۰ عملیات مهم دفاع مقدس))

از طریق‌القدس تا کربلای 1
10 عملیات مهم دفاع مقدس

طی 8 سال جنگ تحمیلی، رزمندگان کشورمان عملیات‌های متعددی را انجام دادند اما تعدادی از آن‌ها از اهمیت بالاتری برخوردار بودند.

 

به گزارش سرویس فضای مجازی قلمبان، روزنامه جام‌جم در پرونده ویژه امروز خود در خصوص عملیات‌های دفاع مقدس نوشت:

 

* طریق‌القدس

این عملیات از هشتم‌ تا بیست و دوم آذر 1360 در منطقه شمال غربی اهواز، دشت‌آزادگان و شهرستان سوسنگرد انجام شد. هدف از آن تصرف تنگه چزابه و دسترسی به هورالهویزه بود. در نتیجه این عملیات شهر بستان آزاد شد. ارتباط شمال‌ ـ‌ جنوب نیروهای متجاوز قطع و تنگ چزابه تصرف شد. نیروهای ایرانی در جریان عملیات طریق‌القدس به هورالهویزه دسترسی یافتند.

گرچه سه فروند هواپیمای اف14 ایران در این عملیات منهدم شد، اما در نقطه مقابل 180 دستگاه تانک و نفربر، 200 دستگاه خودرو، 4 فروند هلی‌کوپتر و 13 فروند هواپیما از تجهیزات ارتش عراق از کار افتاده و نابود شد. همچنین نیروهای ایرانی 150 دستگاه تانک، 19 قبضه توپ، 120 دستگاه ماشین آلات مهندسی، 250 خودرو و 23 قبضه ضدهوایی به غنیمت گرفتند. در برابر 900 شهید ایرانی، قریب 3500 عراقی کشته و زخمی شده و 546 نفر از آنها به اسارت درآمدند. سپاه و ارتش به صورت مشترک و با رمز «یا حسین» این عملیات را ‌انجام دادند .

 

* بدر

دقیقا یک‌سال پس از عملیات پر حرف و حدیث خیبر که در جریان مراحل شناسایی آن، یکی از خبره‌ترین طراحان جنگی ایران، یعنی حسن باقری به شهادت رسیده بود، در همان منطقه عملیات بدر به اجرا گذاشته شد تا اهداف ناتمام مانده عملیات خیبر را به سرانجام برساند.

عملیات بدر بیستم اسفند 63 آغاز شد و در بیست و ششم اسفند 63 به پایان رسید. منطقه عملیاتی غرب هورالهویزه بود که از شمال به ترابه و از جنوب به کانال سوئیب و القرنه در خاک عراق محدود می‌شد.

هدف اصلی عملیات بدر تصرف جاده العماره ـ بصره، راهیابی به مرکز اصلی هورهای غرب دجله و تسلط بر شرق دجله‌بود. حاصل این عملیات تصرف بیش از 500 کیلومتر مربع از منطقه هور شامل روستاهای ترابه، لحوک، نهروان، فجره و نیز جاده خندق در نزدیکی جاده بصره ‌ـ ‌العماره به طول 13 کیلومتر بود.

اهداف عملیات نیز گرچه به تصرف درآمدند، اما به دلیل استفاده گسترده عراق از سلاح شیمیایی، نیروهای ایرانی نتوانستند این اهداف را تثبیت کنند. از میزان خسارات مادی و تلفات انسانی نیروهای ایرانی در این عملیات هیچ‌گونه اطلاعاتی در دست نیست، اما بر اساس گزارش‌های منابع‌ داخلی 250 تانک و نفربر، 40 قبضه انواع توپ،200 خودرو، 60 قبضه انواع خمپاره‌انداز، 4فروند هواپیمایPC – V، 2 فروند هواپیمای میگ و سوخو و 4 هلی‌کوپتر عراقی منهدم شده و 50 قبضه انواع خمپاره‌انداز و دو دستگاه رادار زمینی رازیت به غنیمت گرفته شد. در جریان این عملیات، عراق حدود ده هزار نفر کشته و زخمی و 3200 نفر اسیر داد.

 بقیه در ادامه مطلب...


  ادامه مطلب ...

فصل13 کتاب کار علوم نهم خیلی سبز!!!!

((به نام او که نامش نیکوست))

سلام.

امروز فصل 13 علوم کتاب کار  خیلی سبز نهم رو به صورت رایگان برای نهمی های عزیز قرار دادیم کردیم تا برن حالشو ببرن.

 

توجه توجه!!!:هم درسنامه هم نمونه سوالات عالی در این فایل مربوط به درس13 علوم نهم قرار گذاشته شده

 

 

یک فصل خیلی سخت که با خیلی سبز آسون شده.!!!

 

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید. 

ادامه مطلب ...

نمونه سوال +پاسخ ((دینی نهم))

به نام مهربانترین

سلام امروز نمونه سوالات نوبت اول دینی نهم متوسطه را در وبلاگ قرار دادیم.

توجه:سوالات همه دروس دارای پاسخ نامه میباشند.


مجموعه ای کامل با سولات تستی .تشریحی و جای خالی و ....


برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید. 

ادامه مطلب ...

نمونه سوال علوم نهم درس 7

به نام آن نامی بنام

سلام.

در اینجا نمونه سوالی عالی و مطرح از درس 7 علوم نهم متوسطه به صورت رایگان قرار دادم به افتخار همه کلاس نهمی های عزیز.


برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید.

ادامه مطلب ...